top of page

Skolandet för barfotabarn

Började livet som barfotabarn

Och det första jag gjorde var nog att andas in, det känns viktigt och underlättade mycket inte bara för mig utan för alla som sedan vill skrika till om något i den nya tillvaron. Ja, tuta lite i rutan.

Fick en blå plastklämma kring munnen

Men den ramlade bort med tiden och jag minns faktiskt inte så mycket, man talar heller aldrig om det som är självklart. Men jag kan ändå säga att jag numera också äter mat med munnen och den gamla munnen kallas numera för navel. Ja det går runt & runt går det i tecknets mening.

Nåväl

Efter att ha lärt mig gå och så, så fann jag mig själv här!

Och det var faktiskt just här och nu tanken kom på min första tid som rosslande och gnyende barfotabarn i vår herres hage, från min goda mammas mage.

Skor och ....

Skolandet

Skolandet började med en gång man liksom bara lär sig av farten. Skor var också bra speciellt på mormors grusplan om man inte varit där hela sommaren och fått lite hårdare fötter redan. Björklunda Handelsträdgård Plantagevägen 6 i Svärtinge. Näe, nu blir jag verkligen osäker på detaljerna här, förlåt mig mormor. det viktigaste minns jag ändå så väl, din stora famn och hur man bara *slocknade* av trötthet efter alla äventyren på den jättelika tomten eller nere vid Glan. Glan denna långgrunda sjö med den bitvis så lena sanden.

Men blandningen av Jordgubbar på gården med körsbär och kantareller, det kanske inte heller är så vanligt nuförtiden. Inte heller tomater och vindruvor eller den nikotinberikade tobaken som sattes i pyrande i en rökgrejja vid växthusens ena ände och vi barn var alla förbjudna att gå in i växthusen på flera timmar. Men ack, så fanns det en massa gott i växthuset och inga andra gifter användes än tobak. Jaha, det var då det. Men nu är just nu, och här är väl ändå du.

Femman

Nordstan Göteborg

Vi i Femman - Gimme Five

Neder Plan

031-15 58 08 Skomakare Skomakeri

Jag är ett stycke. Klicka här när du vill lägga till din egen text och redigera mig. Det är lätt.

Featured Posts
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Twitter Basic Square
bottom of page